Frukostseminarium: Hur närma sig en stressad medarbetare?


Events | Hälsobloggen

På det här seminariet får du stöd och tips på hur du ska närma dig en stressad medarbetare som är i farozonen till utmattning eller psykisk ohälsa.

Statistiken är glasklar: stressen är ohållbar. En undersökning från Arbetsmiljöverket visar att 50 – 60 % av all frånvaro från arbetet kan knytas till arbetsrelaterad stress och psykisk ohälsa. Stress har tyvärr blivit en del av vår vardag. Tidig upptäck av stress och ohälsa blir därför allt viktigare för att få friska medarbetare och en hållbar hälsa – där har mellancheferna en nyckelroll.

Kom på vårt frukostseminarium februari 14.
Där går vi igenom:

• Signaler och kännetecken på att en medarbetare är stressad
• Att hålla det hälsosamma samtalet – Hur närma sig en stressad medarbetare?
• Konkreta råd på hantering av stressreaktioner hos medarbetare
• Erfarenheter från hur man sjukskriver sig idag, vad anmäler man för skäl?

Seminariet är kostnadsfritt.

Föreläsare: Marita Tirén organisationskonsult & leg.psykolog, Arbetsmiljöakademin
Eva Norras Rehn, Qurant proaktiva företagshälsa
Datum: 14/2
Tid: 8:00-9:15, kaffe och smörgås finns tillgängligt från kl 7.30.
Plats: Korta gatan 9, 2 tr, Solna strand, ca 100 m från tunnelbanestation

Anmälan: Sker till jessica.ulvhag@arbetsmiljoakademin.nu senast den
Om du anmält dig och inte kan komma, meddela oss i tid. Om du själv får förhinder kan du givetvis överlåta din plats till en kollega.

Har du några frågor?
Kontakta gärna:
Eva Norras Rehn, mobil: 070-8102003, e-post: eva@qurant.se
Jessica Ulvhag, mobil: 070-8104817, e-post: jessica.ulvhag@arbetsmiljoakademin.nu

 

Varmt välkommen!

Stressad medarbetarestressade medarbetare

 

 

Hälsobloggen

förebygg ohälsa
11 april, 2019
Förebygg ohälsa och minska sjukfrånvaron med 40%
Läs mer
MInskade sjuklönekostnader
4 april, 2019
ICA minskade sjuklönekostnaderna med 30% tillsammans med Qurant
Läs mer
Systematiskt arbetsmiljöarbete
4 mars, 2019
Frukostseminarium: Hur systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) påverkar arbetsmiljön
Läs mer